Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Dezenformasyonu Tespit Etmek İçin İpuçları

İletişim Başkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinde “Türkiye hakkındaki propaganda faaliyetlerini takip etmek, değerlendirmek ve bunlara karşı sorumlu kamu kurumları ile işbirliği yapmak, gerekli tedbirleri almak” 6/A maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde “Devletin stratejik amaç ve hedefleri ile Devletin ve milletin menfaatleri doğrultusunda gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak ulusal ve uluslararası alanda
yürütülecek faaliyetlerde uygulanacak stratejik iletişim politikalarını belirlemek.” (ç) bendinde “Türkiye Cumhuriyetine karşı yürütülen psikolojik harekât, propaganda ve algı operasyonu faaliyetlerini belirleyerek her tür manipülasyon ve  dezenformasyona karşı faaliyette bulunmak.” Başkanlığımızın görevleri arasında sayılmıştır.

Dijitalleşmeyle birlikte bilgi ekosisteminde yaşanan hızlı değişim ve dönüşüm pek çok faydanın yanı sıra yanlış bilginin üretimi ve hızla yayılması gibi olumsuzlukları da beraberinde getirmiş, dezenformasyon yıkıcı etkileriyle toplumları tehdit eden risklerden biri haline gelmiştir. Toplumsal farkındalık dezenformayonla mücadelenin en önemli sac ayaklarından biridir.

Bu kapsamda Başkanlığımızca, “Dezenformasyonu Tespit Etmek için İpuçları” başlıklı afiş çalışması yapılmış olup, bu çalışmada bireylerin maruz kaldıkları yanlış ve yanıltıcı bilgileri tespit etmeleri için yol gösterici ve uyarıcı bilgilere yer verilmiştir.