Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Amaç ve Hedeflerimiz

Strateji Geliştirme

a. Amaçlar ve Hedefler

A1: Nitelikli AR-GE ve ÜR-GE Faaliyetleri Yoluyla Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Katma Değer Oluşturmak.

H.1.1. Katma Değer Yaratan Araştırma Çıktılarını Arttırmak

H.1.2. Araştırma Geliştirme Kapasitesini Arttırmak

H.1.3. Girişimcilik Faaliyetlerini Teşvik Etmek ve Yaygınlaştırmak

H.1.4. Üniversite-Sanayi, Üniversite - STK, Üniversite Toplum ve Üniversite-Üniversite Projelerini Arttırmak

A2: Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerinin Niteliğini Sürdürülebilir Olarak Arttırmak

H2.1. Öğrencilerin Yetkinliklerini Geliştiren Faaliyetleri Arttırmak.

H2.2. Öğretime Elemanlarının Yetkinliklerini Güçlendirmek.

A3: Fakültenin Toplum ve Çevre Yararına Yaptığı Faaliyetleri Arttırmak

H.3.1. Toplumsal Katkı Faaliyetlerinin Arttırılması

H.3.2. Çevre Dostu Fakülte Faaliyetlerinde Etkinliği Arttırmak

A4: Fakültemizin Uluslararası Tanınırlığını Arttırmak

H.4.1. Uluslararası Öğrenci, Akademik ve İdari Personel Hareketliliğini Arttırmak

H.4.2. Uluslararası Tanınırlığı Geliştirmeye Yönelik Faaliyetleri Arttırmak

A5: Kalite Kültürünü ve Kurumsal Kaynakları Güçlendirmek

H5.1. Kurum İçi Memnuniyeti ve Kurumsal Aidiyeti Geliştirmek

H5.2. Paydaşlarla İletişimi Güçlendirmek ve Sürekliliğini Sağlamak

b. Performans Göstergeleri ve Stratejiler

Performans Göstergeleri ve Stratejiler

Tablo 13a: Amaç 1

Amaç

A1: Nitelikli AR-GE ve ÜR-GE Faaliyetleri Yoluyla Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Katma Değer Oluşturmak

Hedef H.1.1. Katma Değer Yaratan Araştırma Çıktılarını Arttırmak

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/

Gerçekleşen

2025

Hedef/

Gerçekleşen

2026

Hedef/

Gerçekleşen

2027

Hedef/

Gerçekleşen

2028

Hedef/

Gerçekleşen

PG 1.1. SSCI ve

ESCI İndeksli Dergilerde Makale

%35

6

3

3

3

3

3

PG 1.2. TR Dizin

İndeksli Dergilerde Makale

%30

20

20

22

24

26

28

PG 1.3. TÜBİTAK, AB

Projeleri

%35

5

5

5

5

5

5

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

*Amaç ve Hedef sayısına göre arttırılmalıdır.

Tablo 13b: Amaç 1-Hedef 2

Amaç

A1: Nitelikli AR-GE ve ÜR-GE Faaliyetleri Yoluyla Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Katma Değer Oluşturmak

Hedef H.1.2. Araştırma Geliştirme Kapasitesini Arttırmak

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 2.1. Diğer Ulusal ve

Uluslararası İndeksli Dergilerde Makale

%25

50

50

50

50

50

50

PG 2.2. Uluslararası ve Ulusal Konferanslarda

Sunulan Bildiri

 

%25

 

40

 

40

 

40

 

40

 

40

 

40

PG 2.3 Ulusal veya Uluslararası Kitap veya

Kitapta Bölüm

 

%25

 

30

 

30

 

30

 

30

 

30

 

30

PG 2.4. Atıf Sayıları

%25

 

 

 

 

 

 

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

*Amaç ve Hedef sayısına göre arttırılmalıdır

Tablo 13c: Amaç 1-Hedef 3

Amaç

A1: Nitelikli AR-GE ve ÜR-GE Faaliyetleri Yoluyla Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Katma Değer Oluşturmak

H.1.3. Girişimcilik Faaliyetlerini Teşvik Etmek ve Yaygınlaştırmak

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 3.1. Girişimcilik İle İlgili Düzenlenen Faaliyet.

%100

5

5

5

5

5

5

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

*Amaç ve Hedef sayısına göre arttırılmalıdır

Tablo 13d: Amaç 1-Hedef 4

Amaç

A1: Nitelikli AR-GE ve ÜR-GE Faaliyetleri Yoluyla Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Katma Değer Oluşturmak

H.1.4. Üniversite-Sanayi, Üniversite - STK, Üniversite Toplum ve Üniversite-Üniversite Projelerini Arttırmak

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 4.1. Ulusal veya

Uluslararası Öğrenci Projesi

%25

5

5

5

5

5

5

PG 4.2. Ulusal veya Uluslararası Akademisyen

Projesi

 

%75

 

5

 

5

 

5

 

5

 

5

 

5

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

Tablo 14a: Amaç 2-Hedef 1

Amaç

A2: Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerinin Niteliğini Sürdürülebilir Olarak Arttırmak

H2.1. Öğrencilerin Yetkinliklerini Geliştiren Faaliyetleri Arttırmak.

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 2.1. Kariyer Çalışmaları Kapsamında

Öğrencilere Yönelik Seminer, Panel, Eğitim…vb.

 

 

%25

 

 

13

 

 

13

 

 

13

 

 

13

 

 

13

 

 

13

PG 2.2. Staj Yapan Öğrenci Sayıları

%25

66

70

75

80

85

90

PG 2.3. TÜBİTAK

Öğrenci Projeleri

%10

5

5

5

5

5

5

 

PG 2.4. Dersler Kapsamında Öğrencilerin Sunum,

ve Uygulama

 

%40

 

7

 

7

 

10

 

13

 

16

 

18

Stratejiler

  • Bu gösterge, düzenlenen etkinliklerin sayısı, katılımcı sayıları ve etkinliklerin çeşitliliği gibi kriterlerle kolayca izlenebilir.
  • Etkinliklerin planlanması ve gerçekleştirilmesi aşamalarında QR Kod sistemi kullanılabilir. Her etkinlik için oluşturulacak QR kod programın gerçekleştiği salonun girişine asılarak; program online ise mesajlar kısmından paylaşılarak, katılımcılar tarafından okutulup program kayıt linkine gönderilebilir. Böylelikle Sosyal Transkript uygulamasında veriler kolaylıkla çekilebilir. Etkinliğe dair öğrenci beyanına (sorumluluğuna) dayalı bir sistem oluşturulabilir.
  • Öğrencilerin staj yapma oranları ve stajların kalitesi, üniversite ile iş Dünyası arasındaki iş birliğinin güçlü olup olmadığını gösteren önemli bir göstergedir.
  • Bu gösterge, üniversitenin kariyer merkezi aracılığıyla sistematik olarak izlenebilir. İş Dünyası ile yapılan anlaşmalar, staj yerlerinin kalitesi ve öğrenci memnuniyeti gibi kriterler de değerlendirilebilir.
  • Öğrenci projelerinin sayısı, öğrencilerin araştırma ve yenilikçilik kapasitesinin bir göstergesidir. Bu gösterge, Yenilikçi-Girişimci üniversite endeksi açısından da önemli bir veridir. Girişimcilik derslerinin varlığının yanı sıra Üniversite açısından bu endekste kalabilmek için yıllık bazda verilerin Rektörlük ilgili birimiyle paylaşılması faydalı olacaktır.
  • Fakülte web sitesinde ve öğrencilerin görebileceği bir alanda başarı örneği olarak gerçekleştirilen projelere ilişkin bilgiler paylaşılabilir. Böylelikle diğer öğrenciler de proje içerisinde yer almaları konusunda teşvik edilebilir.
                 

Tablo 14b: Amaç 2-Hedef 2

Amaç

A2: Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerinin Niteliğini Sürdürülebilir Olarak Arttırmak

 

H2.2. Öğretim Elemanlarının Yetkinliklerini Güçlendirmek.

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 2.3.

Akademisyenlerin Aldığı Eğitimler veya Kendilerine Yönelik Hizmetiçi Eğitim Faaliyetleri

 

 

%100

 

 

3

 

 

3

 

 

3

 

 

3

 

 

3

 

 

3

Stratejiler

  • Akademisyenlerden çeşitli aralıklarla online olarak eğitim almaları istenmektedir. Alınan bu eğitimlerin de stratejik plan göstergeleri arasında yer alması gerekmektedir. Hizmet içi eğitimlerin yanı sıra Cumhurbaşkanlığı tarafından oluşturulmuş platformdaki eğitim içerikleri de akademisyen bazında gösterge olarak kullanılmalıdır.

Tablo 15a: Amaç 3-Hedef 1

Amaç

A3: Fakültenin Toplum ve Çevre Yararına Yaptığı Faaliyetleri Arttırmak

H.3.1. Toplumsal Katkı Faaliyetlerinin Arttırılması

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 3.1.1. Dış

Paydaşlarla Ortak Düzenlenen Faaliyetler

 

%30

 

5

 

5

 

5

 

5

 

5

 

5

PG 3.1.2. Gönüllülük Çalışmaları

Kapsamında

Yürütülen Faaliyetler

 

%50

 

10

 

10

 

10

 

10

 

10

 

10

PG 3.1.3. Fakültemiz Öğrencilerinin Üyesi Olduğu Kulüplerin

Faaliyetleri

 

%20

 

3

 

3

 

3

 

3

 

3

 

3

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

Tablo 15b: Amaç 3-Hedef 2

Amaç

A3: Fakültenin Toplum ve Çevre Yararına Yaptığı Faaliyetleri Arttırmak

H.3.2. Çevre Dostu Fakülte Faaliyetlerinde Etkinliği Arttırmak

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 3.2.1. Çevre, iklim değişikliği ve Sürdürülebilirlik İle

İlgili Yürütülen Faaliyet Sayısı

 

%100

 

3

 

3

 

3

 

3

 

3

 

3

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

Tablo 16a: Amaç 4-Hedef 1

Amaç

A4: Fakültemizin Uluslararası Tanınırlığını Arttırmak

H.4.1. Uluslararası Öğrenci, Akademik ve İdari Personel Hareketliliğini Arttırmak

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 4.1.1. Uluslararası Akademik Faaliyetler

(Ders, Sunum vb. faaliyetler)

 

%50

 

3

 

3

 

3

 

3

 

3

 

3

PG 4.1.2.

Uluslararası Öğrenci Hareketliliği (Erasmus ve Mevlana)

 

%50

 

4

 

4

 

4

 

4

 

4

 

4

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

Tablo 16b: Amaç 4 – Hedef 2

Amaç

A4: Fakültemizin Uluslararası Tanınırlığını Arttırmak

H.4.2. Uluslararası Tanınırlığı Geliştirmeye Yönelik Faaliyetleri Arttırmak

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 4.2.1. Uluslararası

Konferans Organizasyonları

%50

1

1

1

1

1

1

PG 4.2.2. Uluslararası Öğrenci Sayıları

%50

25

25

25

25

25

25

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

Tablo 17a: Amaç 5 – Hedef 1

Amaç

A5: Kalite Kültürünü ve Kurumsal Kaynakları Güçlendirmek

H5.1. Kurum İçi Memnuniyeti ve Kurumsal Aidiyeti Geliştirmek

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 5.1. İdari Personele Yönelik

Sosyal Faaliyet

%30

2

2

2

2

2

2

PG 5.2. Fakülte Kalite Kültürüne Yönelik Hizmet İçi Eğitim

Faaliyeti

 

%30

 

5

 

5

 

5

 

5

 

5

 

5

PG 5.3. Yılın Öğrencisi Ödülü (Anketle Verilir)

%10

1

1

1

1

1

1

 

PG 5.4. Yılın Akademisyeni Ödülü

(Anketle Verilir)

%10

1

1

1

1

1

1

PG 5.5. Yılın Personeli Ödülü (Anketle Verilir)

%10

1

1

1

1

1

1

PG 5.5. Dereceye Giren Öğrenci Ödülleri

%10

7

7

7

7

7

7

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX

Tablo 17b: Amaç 5 – Hedef 2

Amaç

A5: Kalite Kültürünü ve Kurumsal Kaynakları Güçlendirmek

H5.2. Paydaşlarla İletişimi Güçlendirmek ve Sürekliliğini Sağlamak

 

Hedefe Etkisi (%)

Plan Başlangıç Değeri

2024

Hedef/ Gerçekleşen

2025

Hedef/ Gerçekleşen

2026

Hedef/ Gerçekleşen

2027

Hedef/ Gerçekleşen

2028

Hedef/ Gerçekleşen

PG 5.3. Dış

Paydaşlarla Yürütülen Ortak Faaliyetler

%100

3

3

3

3

3

3

Stratejiler

  1. XXX
  2. XXX
  3. XXX